Audi RS3 8V intercooler (2015-)
VARENUMMER: FMINT4
Produktkode:FMINT4
Produkt beskrivelse
I forlængelse af vores meget succesrige intercooler til RS3 8P chassiset bygger Forge intercooler til RS3 8V chassiset på vores ry for at levere kerner, der tilbyder stigninger i den virkelige verden i effekt og temperaturfald. Mens 8V-chassiset deler mange komponenter med den ældre 8P, har den tilgængelige plads bag kofangeren en anden form, og styrtbøjlen har også ændret sig. Dette krævede en helt ny intercooler og crashbar opsætning til dette seneste chassis *
RS3 8V-kernen er en enorm 640x250x100 og af stang- og pladedesign. Dette giver det enormt 55 % mere overfladeareal end lager, og endnu mere imponerende 94 % mere volumen. Endetankene er lavet med integrerede rør for at fastholde de lagerførte boostslanger, men du kan også udskifte slangerne med vores FMKT024 boostslangesæt , hvis du ønsker det. Ligesom på 8P-chassiset leverer vi en ægte Audi RS3-styrebøjle, som vi modificerer internt for at acceptere den nye større kerne, og derefter færdiggøre både styrtbøjlen og kerne i vores standard sorte knitrende pulverlak for maksimal levetid.
Som det fremgår af grafen nedenfor, lod vi til begge tests bilen varmesuge på dynoen, indtil kølerblæserne tændte og slukkede (hvilket giver en indgangstemperatur på 36°C), og laver derefter et dynotræk derfra. Dette giver et mere ensartet resultat og afspejler de virkelige køreforhold mere præcist. Du kan nemt se Forge intercooler afkøles meget hurtigere og leverer et meget større temperaturfald sammenlignet med OEM.
På standardbilen, vi testede på, lavede den 362 hk helt på lager (så stort set på linje med hvad Audi citerede) med en maksimal indsugningstemperatur på 58°C. Med kun denne intercooler monteret og ingen andre modifikationer, lavede den samme bil 386 hk med en maksimal indgangstemperatur på 23°C, en gevinst på 24 hk og et fald på 35°C . Gevinster på kortlagte biler vil sandsynligvis være endnu mere imponerende, da lagerintercooler-kernen virkelig begynder at kæmpe på etape 1-kortlagte biler.
Sættet indeholder en komplet installationsvejledning, som bør tage omkring 3,5 timer, og et komplet sæt, som indeholder alt det nødvendige.
Hvis din bil er udstyret med adaptiv fartpilot, kan vi desuden forsyne dig med et billetbeslag og fastgørelser for at muliggøre flytning af ACC-radaren. Du skal blot vælge ACC-indstillingen i rullemenuen ovenfor. Ingen omkodning af enheden skulle være nødvendig.
Ovenstående dynograf viser en Forge-kunde, der forøger med 52 HK med denne intercooler
5/5 stjerner - "Kort sagt, dette produkt gør, hvad det siger!" I samarbejde med Litchfield og deres tekniske partnere (Forge) har jeg udført omfattende tests for at understøtte udviklingen af Litchfield-tuningpakker til Audi RS3 8V. Mens OEM intercooleren er "OK", meget hurtigt på gentagne vej- og dyno Wide Open Throttle (WOT) fejninger, stiger luftens ladningstemperaturer hurtigt til niveauer, der påvirker ydeevnen (trækkende tænding). For at trække det fulde potentiale ud af tuning-pakkerne og øge gentageligheden af resultater og forbedre den overordnede pålidelighed, henvendte jeg mig til Forge og deres opgraderede frontmonterede intercooler. Ikke en for bare at bruge et produkt på grund af "salget taler", jeg testede grundigt Forge-tilbuddet.
Konklusionen baseret på datalogningen, kortlægningen og de endelige resultater var klar. Overvågning af ladetemperaturer med back-to-back-test viste os øjeblikkeligt, at køleeffektiviteten med Forge-produktet var betydeligt bedre. Ved at sammenligne OEM intercooler ladetemperaturer for den fedeste første kørsel, mod Forge intercooleren på dens tredje gentagne ryg mod ryg kørsel (virkelig skubbede denne sammenligning med varmeblødsætning), så Forge intercooleren et fald på 18 grader toppe over OEM-enheden (på den er den sejeste køre uden varmeblødsætning). Ved gentagne kørsler på OEM intercooleren blev forskellen udvidet endnu mere med op til 34 grader højere (peak) end Forge intercooleren. Gentagne kørsler mellem OEM og Forge intercooler (alle fuldført på samme dag) så følgende topværdier: OEM - 60degs Forge - 26degs Forge intercooleren holdt også den laveste ladetemperatur i længere tid. Det lyder fint og fint, men hvad betyder alt dette i forhold til ydeevne? Først var Litchfield i stand til at udvikle deres ECU-kalibreringer uden at skulle bekymre sig om ladetemperaturer, der påvirker ydeevnen.
Bilen brugte mange timer på dynoen og gennemførte mange ryg mod ryg løb. Over 30 forskellige kalibreringer blev oprettet og testet. Ikke en eneste gang behøvede Litchfield at lade bilen køle af mellem kørslen. Slutresultatet var en solid og gentagelig 450+bhp opnået med kun deres ECU-kalibrering, Forge Intercooler og sekundær katfjernelse. For nylig (marts 2017) opnåede bilen på dette modifikationsniveau (Litchfield Stage 2) en stinkende 11,5s @ 118+mph quarter mile løb ved Santa Pod. Dette er det hurtigste tidspunkt, vi kender til i Storbritannien, for en RS3 8V på dette niveau af modifikation ved brug af normal pumpebrændstof, ingen vægtreduktion og på standarddæk. Bilen opnåede også 60 mph-sprinten på 3,2 s, 100 mph-sprinten på 7,9 s og 100-200 kmh-sprinten på 8,9 s på samme løb. Jeg ser frem til at se, hvordan Forge intercooler vil komplementere fase 3 udvikling.
Bemærk venligst: I overensstemmelse med vores politik om konstant at gennemgå, revidere og forbedre vores produktsortiment, kan udseendet af det produkt, du modtager, afvige fra det, der annonceres for.
Kompatible køretøjer:
Brand | Description |
History | Color sit amet, consectetur adipiscing elit. In gravida pellentesque ligula, vel eleifend turpis blandit vel. Nam quis lorem ut mi mattis ullamcorper ac quis dui. Vestibulum et scelerisque ante, eu sodales mi. Nunc tincidunt tempus varius. Integer ante dolor, suscipit non faucibus a, scelerisque vitae sapien. |