Min indkøbskurv 0
0,00 kr

Blow Off Adapter til N14 motor til Mini, Peugeot, Citroen DS3 (før 2016)

VARENUMMER: FMDVMCS

SKU
FMDVMCS
Views: 0
649,00 kr

-

Produkt beskrivelse

Vi anbefaler at  servicere  din ventil hvert 3. år eller 30.000 km, alt efter hvad der kommer først

FMDVMCS er en sandwich-adapter, der passer mellem den eksisterende elektriske solenoide og turboladerhuset på BMW Mini Cooper S N14-motorerne 2007/08(R56/57 *), Peugeot 1.6 turbomotorer som findes i 207 og GTI , 208 GTI, 307, 308 og Citroen DS3.

På disse motorer, indbygget i turboladerhuset, er der en bypass-facilitet. Dette gør det muligt at recirkulere ladeluft rundt om turboladeren fra boostsiden tilbage til indsugningssiden. Denne recirkulationsvej åbnes og lukkes ved hjælp af en elektrisk forbindelse fra motorstyringen til en magnetventil, der er monteret på turboladerhuset. Når du accelererer, roterer turboladerens skovle, og ladetrykket øges, hvilket bogstaveligt talt blæser ind i motorens cylindre. Så når du skifter gear, tager du foden fra speederen et øjeblik, vælger det næste gear og accelererer igen. Når du tager foden fra speederen, lukker gasspjældet til motoren. Problemet her er, at under denne proces roterer turboen stadig, og boosttrykket, som den producerer, har ingen steder at tage hen. (Dette er lidt ligesom at aflevere en hårtørrer, så luften ikke kan komme ud) Det, der sker på dette tidspunkt, er, at turboen begynder at gå i stå, de roterende skovle bliver langsommere (som medfører en masse stress), og ladetrykket falder. Når man igen åbner gasspjældet ved at trykke speederen ned (kræver mere kraft) har turboen mistet sit momentum, ladetryk og der er en pause eller et "Lag", før motoren atter producerer den nødvendige kraft.

For at bekæmpe dette tab af kraft og stress på turboen, bruges en recirkulations- eller omledningsventil. På Mini, når gasspjældet lukker, åbner motorstyringen recirkulationsruten rundt om turboen. Dette giver ladeluften en alternativ rute og giver turboladeren mulighed for at blive ved med at snurre, så når du accelererer igen, er der ingen "lag" eller ventetid. Dette system fungerer godt og anvendes af næsten alle bilfabrikanter til turboladede benzinmotorer. Den eneste ulempe ved dette system er, at en turbolader producerer varme. (Den varme luft, der forlader en turbo, afkøles ved at føre den gennem en intercooler, før den kommer ind i motoren. Jo køligere luft, jo mere kraft produceres der). Ved at recirkulere den varme luft tilbage i indsugningssiden af ​​en turbo stiger temperaturen. Det er her Blow Off eller Dump ventilen spiller sin rolle. Ved at uddrive ladeluften til atmosfæren i stedet for at recirkulere den, øger du ikke indsugningsluftens temperatur, men du lader turboen fortsætte med at dreje. Bivirkningen, som er uacceptabel for de fleste bilfabrikanter, er støjen fra ventilen, der udstøder luften.

Ved at montere FMDVMCS mellem den eksisterende solenoide og turbohuset (dette involverer kun at fjerne 3 bolte) omdirigeres luften til atmosfæren i stedet for at blive recirkuleret. Det skal bemærkes, at motorstyringen også bruger denne ventil til at reducere motoreffekten, når det er nødvendigt. Et eksempel på dette er (DSC) Dynamic Stability Control-systemet. Selvom du normalt ikke ville høre dette ske, når der er monteret en afblæsningsadapter, kan du godt høre luften blive udstødt, når DSC'en kører (f.eks. går for hurtigt rundt i et sving).

 

I æsken
1 x FMDVMCS Adapter
3 x Socket Cap Bolts
1 x Instruktioner
1 x Forge Sticker

For at du kan købe den korrekte ventil til dit køretøj, se venligst monteringstabellen nedenfor, før du bestiller.

Produktkode Tilpasning
FM207V Recirkulationsventil N14 motorer Cooper S 2007-10, JCW Cooper S 2007-2012
FMDVR60R Recirkulationsventil N18 motorer Cooper S 2011 On, JCW Cooper S 2013 og fremefter
FMDVMCS Blow Off Adapter Plade Kun til 2007/8 Cooper S Turbo
FMDVR56A Afblæsningsventil N14-motorer Cooper S 2007-10, JCW Cooper S 2007-2012
FMDVR60A Blow Off Valve N18 Motorer Cooper S 2011 On, JCW Cooper S 2013 og fremefter
 

 

Dette produkt fås kun i bearbejdet legeringsfinish.

N14 Motor Mini

Mini R56 Cooper S 1598CCM 174HP 128KW
MINI R56 JOHN COOPER WORKS 1598CCM 211HP 155KW
MINI R57 COOPER S 1598CCM 174HP 128KW
MINI R57 JOHN COOPER WORKS 1598CCM 211HP 155KW MINI CLUBMAN R55 COOPLE
S 1598CCM John Cooper Works 1598ccm 211HK 155KW

Kompatible køretøjer:
 
Citroën
Mini
Peugeot
 
Bemærk venligst: I overensstemmelse med vores politik om konstant at gennemgå, revidere og forbedre vores produktsortiment, kan udseendet af det produkt, du modtager, afvige fra det, der annonceres for.
Brand Description
History Color sit amet, consectetur adipiscing elit. In gravida pellentesque ligula, vel eleifend turpis blandit vel. Nam quis lorem ut mi mattis ullamcorper ac quis dui. Vestibulum et scelerisque ante, eu sodales mi. Nunc tincidunt tempus varius. Integer ante dolor, suscipit non faucibus a, scelerisque vitae sapien.